keskiviikko 1. joulukuuta 2010

Kädestä ennustamisen taito


Olen kirjafriikki. Luen paljon, ihan kaikkea mitä käsiini saan. Tietenkin luen myös paljon taikurikirjo sekä kirjoja jotka osuvat taikurigenren viereen. Yksi tälainne hauskuus löytyi paikallisesta antikvariaattiliikestä: Kädellä Ennustamisen Taito vuodelta 1944. Tässä sympaatisessa ohjekirjassa on kahdellakymmenellä neljällä sivulla ja neljällä erillisellä kuvataululla kerrottu tarkkaan miten käden viivoista näkee kaiken tarpeellisen ihmisen luonteesta ja tulevaissuudestakin.

Kiva juttu. Kirjan ohjeet toimivat samalla tavalla kuin muukin tämänkaltainen hömppä. Selityksiä on sen verran paljon, että totuus on katsojan muokattavissa. Tutkin kämmenieni viiruja ja luin opaskirjasta, että käsieni perusteella olen kiinnostunut henkisistä asioista tai elämän aineellisista puolesta, riippuen siitä tuijotetaanko sormien pituuteen vai kämmennen pinta-alaan suhteutettuna sormien pinta-alaan. Vastaavasti sormien mukaan luettuna olen hidas, kiivas, uskonnollinen joka ei usko mihinkään ja vetäytyvä seuraihminen. Harvasanoisuudessani olen puhelias. Vielä enemmän solmuun menee jos tutkii kämmenen viivoja. Huomasin, että minulta jopa puuttuu moni "tärkeä" viiva kokonaan! Pitäisiköhän tässä huolestua?

Kirjahyllystäni löytyy myös Sven Linden "Povarien Salaisuudet". painos on 1983 vuodelta mutta alkuperäinen teksti on 1900-luvun alusta. Siinäkin on ohjeet kämmenestä luentaan. Jotenkin olen lähes varma, että siinä annetut ohjeet eivät mitenkään osu kohdalleen tämän viimeisen hankintani kanssa. Että jos yhden kirjan tulkinnat eivät kelpaa, aina voi vaihtaa ohjeita!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti